RESEÑA: Historia del Lluís

Ja em permetreu que faci la resenya en català. 

És que no sabria fer-la d'una altra manera. Aquest llibre és la historia d'un home, de'n Lluís Pons, moliner i alcalde de Palmerola. Un home com tants, que va viure la guerra civil i la postguerra, que va passar gana com molts i que se'n va sortir, com tants d'altres.
El que té aquesta historia de diferent és que la meva família i la del Lluís han compartit moltes coses i van créixer en les mateixes contrades. El meu segon cognom és Puigcorbé, com el de l'esposa de'n Lluís. De ben segur que si gratem encara descobrirem que som parents.

La Glòria Pons, qui signa el llibre, és la seva filla petita. Ella junt amb les seves germanes Josefina, Conxita i la neboda Emma, van recollir i ordenar les pàgines que va escriure i les va convertir en un llibre, en un llibre de memòries. Tot un repte!!

La historia té llacunes, coses que falten per explicar, el llenguatge és massa senzill, les frases massa curtes. A vegades hi ha massa pressa per explicar la història i a vegades et perds entre els noms de la gent de Palmerola i de Moià.

I aquesta és la gràcia d'aquest llibre. S'ha respectat el lèxic original escrit pel Lluís.
Llegint-lo l'he sentit i l'he escoltat. Ha estat com si asseguts vora el foc, davant d'un plat d'ametlles i un vaset de vi dolç, m'anés explicant la seva vida, la manera en que la va viure, i sobretot la manera en que la recorda.
Esbiaixada? Segurament. Tots som selectius alhora de recordar. Però la història és la veritat d'un home.
No allargaré aquests resenya, no cal. Ha estat una lectura molt meva, en que moltes vegades hi veia a la meva mare o als avis en la història de'n Lluís.

Agrair a la família l'esforç que segur que va fer desxifrant la lletra del seu pare, per fer un llibre amb tot l'amor i el respecte.

        ...“Jo quan veig l'agraiment, la resignació, la força del meu pare davant la més gran misèria, sento un gran respecte envers la seva persona, que mai no perdia l'educació ni la fe.” ...




TítolHistoria del Lluís

Autor: Gloria Pons

Editorial: Editorial Claret

Idioma original: Català

Pàgines:  412

Any publicació: 2019


   








Comentarios

Entradas populares de este blog

SEAMOS SEGUIDORES

RESEÑA: La maldición de Ra

RESEÑA: Matar es facil